صفر تا صد محاسبه مبلغ سود تقسیمی سهام عدالت در سال 99

به گزارش وبلاگ لین هوان، خبرگزاری خبرنگاران- اطلاعات منتشر شده شرکت های بورسی سهام عدالت در سامانه کدال درخصوص سود تقسیمی سال اقتصادی منتهی به 1399 حکایت از پرداخت 352 هزار تومان سود برای پرتفوی (سبد سهام) 532 هزار تومانی و پرداخت 665 هزار تومان برای پرتفوی یک میلیون تومانی دارد.

صفر تا صد محاسبه مبلغ سود تقسیمی سهام عدالت در سال 99

به گزارش وبلاگ لین هوان، مبلغ سود شناسایی شده قابل تقسیم سهام عدالت در سال اقتصادی 1399 و واریز آن به حساب سهامداران سهام عدالت از جمله موضوعاتی است که در چند روز اخیر همراه با انتشار خبرهایی از واریز احتاقتصادی سود سهام عدالت تا انتها سال، سردرگمی و ابهاماتی را ایجاد نموده است.

سهامداران سهام عدالت براساس ارزش دارایی پرتفوی شان در چهار دسته یک میلیون تومانی، 532، 492 و 452 هزار تومانی تقسیم می شوند که هر کدام از این سهامداران به مقدار دارایی خود از سود سال اقتصادی شرکت ها برخوردار می شوند. از مجموع 49 شرکت موجود در پورتفوی سهام عدالت، 36 شرکت بورسی با توجه به انتها سال اقتصادی، تاریخ برگزاری مجامع و بعلاوه براساس ارزش پرتفوی سهامداران، اقدام به توزیع سود به حساب سهامداران خود خواهند کرد.

نکته اساسی در ارتباط با توزیع سود سهام عدالت سال اقتصادی 1399، زمان برگزاری مجامع شرکت های موجود در پورتفوی سهام عدالت است. از آنجا که انتها سال اقتصادی این شرکت ها فرق دارد و بعلاوه با توجه به قانون تجارت که شرکت ها موظف به برگزاری مجمع تا چهار ماه پس از انتها سال اقتصادی هستند و با درنظر گرفتن اینکه شرکت ها مهلت هشت ماهه ای بعد از برگزاری مجمع برای پرداخت سود تقسیمی را به حساب سهامداران دارند، از این رو زمان واریز سود شرکت های موجود در سامانه سهام عدالت نه تنها فرق دارد، بلکه با توجه به سال اقتصادی و زمان برگزاری مجمع، ممکن است فرصت واریز سود تا سال آینده نیز ادامه یابد.

بر این اساس، آنالیز های مبتنی بر تصمیمات مجامع شرکت های بورسی موجود در پرتفوی سهام عدالت منتشر شده در سامانه کدال، سود تقسیمی (DPS) سال اقتصادی منتهی به 1399 برای سهامدارانی که پرتفوی آنها به ارزش 10میلیون ریال است، مبلغ 6 میلیون و 659 هزار ریال (معادل 665 هزار تومان) برآورد شده است.

بعلاوه، سود تقسیمی سال اقتصادی منتهی به 1399 برای سهامدارانی که پرتفوی آنها به ارزش 5 میلیون 320 هزار ریال است، مبلغ 3 میلیون و 522 هزار ریال (معادل 352 هزار تومان) تخمین زده می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "صفر تا صد محاسبه مبلغ سود تقسیمی سهام عدالت در سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا صد محاسبه مبلغ سود تقسیمی سهام عدالت در سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید