زنجان با درخشش ملیله به نمایشگاه تهران می آید

به گزارش وبلاگ لین هوان، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: با ثبت زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله، چهار استادکار ملیله در نمایشگاه تهران به معرفی این هنر خواهند پرداخت.

زنجان با درخشش ملیله به نمایشگاه تهران می آید

به گزارش وبلاگ لین هوان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند، بعد از ظهر امروز 16 بهمن 98 با اعلام برنامه های استان زنجان در سیزدهمین نمایشگاه ملی گردشگری و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی گفت: نمایشگاه امسال با ثبت زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله همراه شد و از این جهت غرفه استان زنجان با حضور چهار استادکار ملیله و نیز پخش تیزرهای تبلیغاتی و بروشور، به معرفی این صنعت می پردازد.

ارجمند ادامه داد: تعدد رشته های صنایع دستی در زنجان علی الخصوص صنایع دستی فلزی باعث شده در کنار هنرمندان ملیله کار، معرفی انگشترسازی زنجان نیز در این نمایشگاه صورت گیرد.

ارجمند با اشاره به شهرت مس و چاقوی زنجان در کشور ، اظهار کرد: در کنار این محصولات مس و چاقوی زنجان با قدمت و شهرت فراوان در نمایشگاه صنایع دستی حضوری قدرتمند خواهند داشت.

به گفته ارجمند در سیزدهمین نمایشگاه ملی گردشگری امسال در غرفه زنجان یک استادکار سفال به تهیه سفال برجسته طرح گنبد سلطانیه می پردازد و آثار قلم زنی و گلیم زنجان نیز به نمایش در می آید.

این مسئول حضور مدیران دفاتر گردشگری در غرفه زنجان، ارائه دمنوش های گیاهی و از دیگر برنامه های استان زنجان برای روز نخست دانست.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی زنجان از ارائه بروشورها و سی دی های معرفی جاذبه های زنجان و نیز استقرار کارشناسان و راهنمایان گردشگری برای معرفی آثار تاریخی و طبیعی زنجان به گردشگران خبر داد.

منبع: میراث آریا

به "زنجان با درخشش ملیله به نمایشگاه تهران می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنجان با درخشش ملیله به نمایشگاه تهران می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید