رییسی: سامانه جامع واکسیناسیون کرونا راه اندازی می گردد

به گزارش وبلاگ لین هوان، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: سامانه جامع واکسیناسیون کرونا به زودی در کشور راه اندازی می گردد و افراد می توانند در این سامانه شغل و بیماری خود را اظهار نموده و از زمان تزریق واکسن خود آگاه شوند.

رییسی: سامانه جامع واکسیناسیون کرونا راه اندازی می گردد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ لین هوان، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: سامانه جامع واکسیناسیون کرونا به زودی در کشور راه اندازی می گردد و افراد می توانند در این سامانه شغل و بیماری خود را اظهار نموده و از زمان تزریق واکسن خود آگاه شوند.

علیرضا رییسی درباره راه اندازی سامانه جامع واکسیناسیون کرونا در کشور اضافه کرد: در این سایت همه افراد می توانند وارد شده و خود اظهاری نمایند. به طور مثال شغل و بیماری زمینه ای خود را در سایت تعیین می نمایند. این موارد استعلام شده و راستی آزمایی می گردد. سپس این سایت به افراد اعلام می نماید که در فاز چندم واکسیناسیون قرار دارند.

وی ادامه داد: از اواخر تیر و مرداد سال 1400 هم حدود زمانی تزریق واکسن هم به افراد اعلام می گردد. به طور مثال به فرد اعلام می کنیم که در نیمه دوم تیر ماه یا نیمه اول مرداد ماه نوبت واکسیناسیون خواهد داشت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد: در مراحل بعدی، مراکزی که نزدیک محل زندگی فرد است را هم به او اعلام می کنیم و خود فرد می تواند یکی از این مراکز را انتخاب کند و بعد آن مرکز با فرد در ارتباط خواهد بود و می گوید که فرد در تاریخ و ساعت تعیین می تواند برای واکسیناسیون مراجعه کند.

رییسی اضافه کرد: پس از تزریق دوز اول واکسن کرونا، پیامکی به تلفن شخص ارسال شده و می گوید که شما واکسن را دریافت نموده و اگر عارضه داشتید با شماره تعیینی تماس بگیرید. بعلاوه قبل از تزریق دوم به شخص اعلام می گردد که باید برای تزریق دوم مراجعه کند. مدتی قبل از تزریق دوم واکسن کرونا از فرد استعلام می گردد که اگر می خواهد مراجعه نموده یا تزریق را به زمان دیگری موکول کند، شرایط خود را تعیین کند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: پس از تزریق دوز دوم هم به فرد پیامک ارسال شده و اعلام می گردد که جهت صدور کارت واکسیناسیون به کجا مراجعه کند.

به گزارش ایرنا، واکسیناسیون کرونا در ایران از روز 21 بهمن 1399 شروع شده و تا روز سوم اردیبهشت 1400، تعداد 718 هزار و 510 دوز واکسن در دو مرحله اول و دوم تزریق شده است.

تا به امروز 270 هزار و 567 دوز واکسن اسپوتنیک وی ساخت روسیه در نوبت اول و 143 هزار و 550 دوز در نوبت دوم تزریق شده است.

بعلاوه 81 هزار و 914 دوز واکسن سینوفارم چینی در نوبت اول و هفت هزار و 506 دوز از این واکسن در نوبت دوم تزریق شده است.

تعداد 56 هزار و 67 دوز واکسن کوواکسین هندی در نوبت اول و سه هزار و 644 دوز از این واکسن در نوبت دوم تزریق شده است.

بعلاوه 155 هزار و 262 دوز واکسن آسترازنکا ساخت کشور کره جنوبی در نوبت اول تزریق شده است.

بر این اساس، 563 هزار و 810 دوز واکسن کرونا در نوبت اول و 154 هزار و 700 دوز در نوبت دوم تا تاریخ سوم اردیبهشت 1400 تزریق شده است. در مجموع دو نوبت اول و دوم، تا به امروز 718 هزار و 510 دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رییسی: سامانه جامع واکسیناسیون کرونا راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییسی: سامانه جامع واکسیناسیون کرونا راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید