جزئیات مقدار و زمان واریز مابه التفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401

به گزارش وبلاگ لین هوان، مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، از امروز چهارشنبه و پنجشنبه 25 و 26 خرداد شروع می گردد. این موضوع را مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تایید نموده و گفته است که واریز اولین مابه التفاوت مربوط به خرداد ماه است. مابه التفاوت افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت هم طی دو ماه اینده تسویه می گردد.

جزئیات مقدار و زمان واریز مابه التفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401

به گزارش وبلاگ لین هوان، اما سوالی که حالا فکر بازنشستگان تامین اجتماعی را به خود مشغول نموده این است که مابه التفاوت حقوق شان چقدر است و در نهایت حقوق شان پس از تایید هیات دولت به چه اندازهی رسیده است.

آنالیز مصوبه هیأت وزیران درباره افزایش حداقل مستمری بازنشستگی، ازکار افتادگی و بازماندگان که محمد مخبر آن را ابتدای هفته جاری ابلاغ کرد، به ما می گوید که بازنشستگانی که حداقلی بگیر هستند، حقوق آن ها به اندازه 57.4 درصد افزایش می یابد.

اندازه واریز مابه التفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

با این افزایش 57.4 درصدی، حقوق 62 درصد بازنشستگان حداقلی بگیر به 5 میلیون و 580 هزار تومان می رسد.

برای گروه دوم بازنشستگان که زیر 10 میلیون تومان و گروم سوم که بالاتر از آن دریافت می نمایند، افزایش حقوق ده درصد اعمال می گردد. اما برای گروه دوم علاوه بر آن ده درصد، مبلغ یاری معیشتی 650 هزار تومانی هم در نظر گرفته شده که اعمال می گردد. گروه دوم شامل 32 درصد بازنشستگان می شوند و گروه سوم هم 6 درصد بازنشستگان را تشکیل می دهند.

علاوه بر این قرار است که برای هر سه گروه حق عائله مندی و حق اولاد واریز گردد. در چنین شرایطی و با در نظر گرفتن حداقل دو فرزند، می توان انتظار افزایش حدود 600 هزار تومانی را داشت. مجموع این اعداد به ما می گوید که مستمری بگیران (گروه دوم و سوم) در مجموع باید منتظر افزایش حدود 30 درصدی باشند.

منبع: فرارو

به "جزئیات مقدار و زمان واریز مابه التفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات مقدار و زمان واریز مابه التفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید