چین گزارش پنتاگون درباره افزایش کلاهکهای هسته ای را رد کرد

به گزارش وبلاگ لین هوان به نقل از رویترز، هوا چون اینگ امروز چهارشنبه در پکن در جمع خبرنگاران با رد گزارش پنتاگون، خاطرنشان کرد که گزارش اخیر آمریکا علیه چین دروغ است.

چین گزارش پنتاگون درباره افزایش کلاهکهای هسته ای را رد کرد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

پنتاگون روز گذشته با انتشار سندی اعلام نموده بود که انتظار می رود چین حداقل در یک دهه آینده، تعداد کلاهک های هسته ای خود را که در حال حاضر حدود 200 عدد است دو برابر کند.

این گزارش در حالی منتشر شده که تنشها میان چین و آمریکا همزمان با تداوم فشارهای واشنگتن بر پکن با هدف وادار کردن چین به پیوستن به معاهده کنترل تسلیحات هسته ای میان آمریکا و روسیه افزایش پیدا نموده است.

پنتاگون طی گزارش سالانه خود به کنگره آمریکا با موضوع شرایط نظامی چین، مطرح نمود چین در حال حاضر کمی بالاتر از 200 کلاهک هسته ای دارد.

این نخستین بار است ارتش آمریکا چنین برآورد عددی را در این خصوص منتشر می نماید. پیشتر فدراسیون دانشمندان آمریکا برآورد نموده که چین حدود 320 کلاهک هسته ای در اختیار دارد.

پنتاگون در گزارش خود خاطرنشان نموده بود: پیش بینی در مورد رشد زرادخانه هسته ای چین بر مبنای فاکتورهایی همچون وجود مواد کافی نزد پکن برای دوبرابر کردن زرادخانه تسلیحات هسته ای خود بدون فراوری مواد شکاف پذیر جدید انجام گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "چین گزارش پنتاگون درباره افزایش کلاهکهای هسته ای را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین گزارش پنتاگون درباره افزایش کلاهکهای هسته ای را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید