نوروزی: ته دل مدیران ایفمارک و فدراسیون پزشکی ورزشی با برگزاری لیگ نیست

به گزارش وبلاگ لین هوان، دکتر امین نوروزی، معاون پزشکی باشگاه استقلال اعتقاد دارد مدیران ایفمارک و فدراسیون پزشکی هم تمایلی برای برگزاری مسابقات فوتبال ندارند.

نوروزی: ته دل مدیران ایفمارک و فدراسیون پزشکی ورزشی با برگزاری لیگ نیست

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ لین هوان، دکتر امین نوروزی درباره مصدومیت های اتفاق افتاده در تیم فوتبال استقلال گفت: این موضوع از زمانی مطرح شد که مرتضی تبریزی به عنوان دومین بازیکن، از ناحیه رباط صلیبی مصدوم شد. دکتر ستوده هم مصاحبه ای کرد و از آن سوءبرداشت شد. منظور ستوده این بود که اگر مطابق برنامه غیرعلمی پیش برویم، تاوان سختی می دهیم. من هیچ کس را در این موضوع مقصر نمی دانم، مگر استراتژی سازمان لیگ که اگر کار را به درستی انجام می داد و راهبرد های متفکرانه خوبی داشت، این اتفاق نمی افتاد.

وی با بیان اینکه مدیران سازمان لیگ باید نشستی با کارشناسان خبره مانند مربیان آمادگی جسمانی، پزشکان ورزشی و فیزیوتراپیست ها برگزار می کردند، توضیح داد: مربیان براساس برنامه ای که دارند، بازیکنان خود را آماده می نمایند. آمادگی بازیکنان پیش از فصل، وسط فصل و در طول فصل اهمیت فراوانی دارد. نمی توانیم امروز بگوییم هفته آینده بازی دارید و بازیکنان در این مدت آماده شوند. بازیکنان از چدن و فولاد نیستند و باید برنامه ریزی درستی برای آن ها ایجاد گردد. اگر برنامه را یک هفته تغییر دهید، همه برنامه ریزی ها به هم می ریزد.

معاون پزشکی باشگاه استقلال با اشاره به تعطیلات بیش از 75 روزه تمرینات تیم ها اعلام کرد: علم می گوید پس از دو هفته، تطابق عصبی و عضلانی بازیکن کاهش می یابد و در 75 روز به کمتر از نصف می رسد. مربیان دوست دارند بازیکنان به شرایط ایده آل برسند که مطمئناً به این شرایط نخواهند رسید. آقایان سازمان لیگ! از قبل باید در این باره فکر و بستر های لازم را برای باشگاه ها معین کنیم تا آن ها موارد را رعایت نمایند. پیش تر به صورت جدی می گفتند همه در خانه بمانند و بازیکنان هم 75 روز در خانه بودند.

نوروزی که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران تبادل نظر می کرد، گفت: حسین حسینی احتیاج به دویدن دور زمین داشت که مدیران مجموعه انقلاب، او را به زمین راه ندادند. ما امکانات لازم را نداریم. تیم های اروپایی چمن ها و پارکینگ های اختصاصی و چهار زمین تمرین دارند که در هر زمین، سه بازیکن تمرین می کردند. شرایط این گونه نبود که بازیکن در خانه باشد. الگوی حرکتی بازیکنان ما از خانه به زمین بازی فرق می نماید. مسئولان سازمان لیگ باید از پزشکان و مربیان آمادگی جسمانی مشورت می گرفتند.

وی با اشاره به برنامه اولیه سازمان لیگ فوتبال بیان نمود: برنامه سازمان لیگ این بود که تمرینات از سوم خرداد و بازی ها از 28 خرداد شروع گردد. استقلال هم باید زودتر بازی می کرد و مربیان می خواستند بدن بازیکنان به شرایط آرمانی برسد. برای رسیدن عصب یا عضله به تطابق کامل، به دو تا چهار هفته زمان احتیاج داریم و سپس یادگیری دوباره می خواهیم. کسی که 75 روز در خانه خوابیده، مغزش کم کم تطابق ها را از دست می دهد. سه هفته زمان خیلی کمی برای بازگشت به شرایط ایده آل است.

معاون پزشکی باشگاه استقلال با بیان اینکه کادر پزشکی و مربیان، اولین افرادی هستند که دل آن ها با مصدومیت بازیکنان می شکند، گفت: وقتی تبریزی و آذری را دیدم، ناراحت شدم و این برنامه ریزی ها باید درست گردد. آقایان سازمان لیگ! بازیکن من می ترسد کرونا بگیرد. شما که می گویید بازیکن با پزشک تفاوتی ندارد، به خدا قسم فرق می نماید. زمان طلایی یک بازیکن حداکثر 10 سال است و باید در این مدت، فعالیت ورزشی سطح بالایی داشته باشد تا در بقیه عمرش استفاده کند. اینگونه نیست که همه مربی شوند.

نوروزی با اشاره به ابتلای پزشک تیم استقلال به کرونا توضیح داد: یک پزشک مانند دکتر ستوده کرونا گرفت و اکنون به کارش ادامه می دهد، اما این پزشک را با یک ورزشکار مقایسه نکنید. اگر رونالدو مشکل ریه پیدا کند، می تواند به شرایط اولیه خود برسد؟ فوتبال مبنع درآمد بازیکنان است. فوتبالی که 60 نفر کنار هم هستند، نشان می دهد پروتکل ها در آن رعایت نمی گردد. من در استقلال خیلی سختگیر هستم و کسی را که به تمرین راه نمی دهم، از من ناراحت می گردد. جامعه را به گونه ای پیش می بریم که شرایطی عادی داریم و همه کنار هم قرار می گیرند.

وی در ادامه اضافه کرد: دیدید چه اتفاقی در جشن قهرمانی ناپولی رخ داد. اگر دو نفر در این میان بمیرد درست است؟ من 25 سال کنار است تیمم هستم و 15 سال کنار کادر فنی استقلال روی نیمکت تیم بودم. تنها سه بازی نتوانستم روی نیمکت باشم که یک بار برای عروسی خودم بود، یک مرتبه هم برای ختم پدرم و یک بار برای امتحان PhD. من نفس به نفس بازیکنان بودم و تعداد نفس های آن ها را می شمردم. کادر های پزشکی عزیز، ضمانت اجرایی ندارند و ایفمارک نیز چنین شرایطی دارد. مسئولان ایفمارک و فدراسیون پزشکی ورزشی هم ته دل خود می گویند بازی ها برگزار نگردد.

معاون پزشکی باشگاه استقلال درخصوص اختلاف میان مربیان و پزشکان تیم توضیح داد: اختلاف نبود، بلکه دوستان رسانه ای ما سوءبرداشت کردند. فرهاد مجیدی و ما از مربی آمادگی جسمانی خود طرفداری کردیم که کار درستی بود. مجیدی نگفت کار کسی بد است و حذف و سپس بازنشر مصاحبه ستوده در کانال باشگاه استقلال، سوءبرداشت ایجاد کرد. مجیدی از عزیزان ما، سرمایه ای ملی و سرمایه اصلی باشگاه استقلال است. وقتی سال 75 به استقلال آمدم، مجیدی سال 76 به تیم آمد و کلینیک نداشتم. منزوی با من تماس می گرفت و می گفت زانوی مجیدی را مداوا کنم. من هم با چهار دستگاه به خانه او می رفتم.

وقتی کسی به گلش آب و غذا می دهد، نمی تواند از آن بگذرد.، نوروزی ضمن بیان این جمله گفت: استقلال، طرفداران و همه ورزشکارانی که کنار آن ها زحمت کشیدم، خط قرمز هستند. علیرضا اکبرپور مشکوک به کرونا بود و او را به پزشکان معرفی کردم که دیدیم مسئله ای ندارد. من در جوانی از این بازیکنان عظیم تر بودم و آن ها را به عنوان برادر عظیمتر هدایت می کردم. مجیدی مانند عزیزان دیگر، سرمایه ای عظیم است و هر وقت به کلینیک من می آیند، با تمام وجود در اختیار این عزیزان هستم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا استقلال بیشترین مصدوم را نسبت به سایر تیم ها دارد، اعلام کرد: ما قبل از بازی با پرسپولیس، سه زمین عوض کردیم. یک بار در چمن مصنوعی تمرین کردیم، روز بعد به چمن طبیعی رفتیم و بعد به چمن مصنوعی برگشتیم. نظر من نظر کارشناسان است. اگر می خواهیم فوتبال علمی داشته باشیم و سرمایه های خود را از دست ندهیم، باید زمان استراحتی به فوتبال بدهیم تا باشگاه ها به خودشان بیایند و صاحب علم پزشکی و امکانات شوند.

معاون پزشکی باشگاه استقلال با اشاره به نبود امکانات در این باشگاه بیان نمود: وقتی باشگاه ما زمین ندارد یا بدنسازی و محل درمان بازیکنان کنار زمین نباشد، آیا با این شرایط و نبود امکانات می توانیم پیروز شویم؟ کاشانی در پرسپولیس، امکاناتی برای این باشگاه فراهم کرد و در سپاهان هم امکانات وجود دارد. این شرایط تا به امروز در استقلال نبوده و حالا که سعادتمند آمده، امیدواریم کار ها به نتیجه برسد و استقلال را از این معضل رهایی بدهد.

همه چشم ها به استقلال است، اما امکانات ما در حد کافی نیست و کلینیک هم برای فردی دیگر مانند نوروزی است.، نوروزی ضمن بیان این جمله گفت: مسئله ای نیست که کلینیک در اختیار باشگاه است، اما باشگاه باید خودش امکانات و زمین چمن خوب داشته باشد. اگر روی چمن مصنوعی بازی می کنیم، باید چند جلسه روی چنین زمینی تمرین کرد. وقتی پزشک می خواهد با بازیکن ما تمرین کند، نباید از مسئولان اجازه بگیرد و نامه نگاری کند که می خواهد روی آن تمرین کند. در این شرایط، چمن برای خودمان است و مربیان آمادگی جسمانی ما می توانند عوامل را رتق و فتق نمایند. این عوامل باعث می گردد نتوانیم به اهداف عالیه خود برسیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نوروزی: ته دل مدیران ایفمارک و فدراسیون پزشکی ورزشی با برگزاری لیگ نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوروزی: ته دل مدیران ایفمارک و فدراسیون پزشکی ورزشی با برگزاری لیگ نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید