ایران پیروز به صادرات 40000کیت تشخیص کرونا به آلمان شد

به گزارش وبلاگ لین هوان، صادرات محموله کیت تشخیص ویروس کووید 19 امروز از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران به مقصد آلمان انجام شد، این اقدام پاسخی عملی به آنهایی است که نسبت به عزم، اراده، توان و فناوری زیست بوم اقتصاد دانش بنیان ایران تردید داشته اند.

ایران پیروز به صادرات 40000کیت تشخیص کرونا به آلمان شد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ لین هوان، امروز 16 اردیبهشت یک محموله کیت تشخیص ویروس کووید 19 شامل 40 هزار تست ساخته شرکت دانش بنیان پیشتاز طب زمان، از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران به مقصد کشور آلمان ارسال شد.

شرکت پیشتاز طب زمان سابقه فراوری انواع کیت های تشخیص مارکر های سرطانی، بیماری های عفونی، هورمونی و بیش از پنج نوع کیت بیوشیمی را دارد.

مقاصد صادراتی مختلفی مانند کشور های آلمان، ایتالیا، بلژیک، برزیل، کره جنوبی و ترکیه پیش تر، از محصولات این شرکت استفاده نموده اند؛ شرکت پیشتازطب زمان پیش از این به عنوان یکی از شرکت های دانش بنیان پیشگام در تحقق اقتصاد دانش بنیان توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت و معرفی شده است.

شرکت دانش بنیان پیشتاز طب زمان دارای 21 سال سابقه در فعالیت های علمی است؛ این شرکت در پاسخ به فراخوانی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر کرد توانمندی های خود را بر روی ساخت کیت تشخیص بیماری کرونا متمرکز کرد.

به گفته بهروز حاجیان تهرانی؛ مدیر عامل این شرکت درباره کیت های فراوریی این شرکت گفت: این محصول ایران ساخت از نظر دقت، عملکرد و زمان تشخیص تمام استاندارد های روز را دارا بوده و مشابه نمونه های خارجی است و توسط آن، بیماری کووید 19 در بیماران مشکوک تشخیص داده می گردد.

وی توضیح داد: کیت های تشخیصی ساخته شده در این شرکت توانسته فرایند های پیچیده ای را برای اخذ مجوز در داخل کشور دریافت کند؛ این محصول سپس توانست مجوز CE اروپا را دریافت کند.

حاجیان تعداد سازندگان کیت تشخیص ویروس کووید 19 حال حاضر دنیا را حدود 15 شرکت و مرکز تحقیقاتی برآورد کرد و گفت: بیشتر این شرکت ها در چین و آمریکا مستقر هستند و هنوز بسیاری از کشور های توسعه یافته اروپایی نتوانسته اند این کیت تشخیصی را بسازند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پیشتاز طب زمان یادآور شد: محموله ای که امروز به آلمان صادر شد، شامل 40 هزار هزار تست تشخیص است؛ با وجود اینکه مجوز صادرات کیت تشخیص کرونا به تازگی صادر شده، اما درخواست های مختلفی از سراسر دنیا برای خرید به دست ما رسیده است.

وی گفت: ترکیه، اکوادور و برزیل، اسپانیا از جمله کشور هایی هستند که برای خرید کیت های ایران ساخت تشخیص بیماری کرونا، درخواست داده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ایران پیروز به صادرات 40000کیت تشخیص کرونا به آلمان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران پیروز به صادرات 40000کیت تشخیص کرونا به آلمان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید